Heb je toenemende zorgen over je alleenwonende vader of moeder?

Met Oogje in het zeil kom jij het altijd te weten als er iets aan de hand is. Dat geeft een gerust gevoel.

Maak de app nog slimmer en houd op afstand een oogje in het zeil

INNOVATIE

  • Je wordt 24/7 op de hoogte gehouden dat alles oké is
  • Eén klein kastje in de meterkast is al voldoende, geen camera’s of sensoren nodig
  • Zelf te installeren en bij te houden via de Hello 24/7 app

Maak kennis met jouw Oogje in het zeil

Jouw Oogje in het zeil:

  • Direct inzicht in afwijkend verbruik
  • De Hello Energiemeter
  • Slimme leefpatroonherkenning
  • Gekoppeld aan de Hello 24/7 app
  • Zelf je contactpersonen kiezen

EARLY BIRD

€ 0,- Gedurende 6 maanden

+ Hello energiemeter: eenmalig € 149,-
daarna: € 14,99 / maand

PREMIUM

€ 24,99 / maand

+ Hello energiemeter: GRATIS

Niet goed? Geld-terug-garantie binnen 60 dagen

Ervaringen met Hello 24/7

Henk Rem, 85 jaar

‘Mijn dochters houden zo gelukkig een oogje in het zeil. Dat geeft een prettig en veilig gevoel.’

Petra

‘Mijn moeder doet haar eigen ding, terwijl ik het gevoel heb dat het geregeld is. Dat geeft rust.’

Veelgestelde vragen

Welke data stuurt Oogje in het zeil naar Hello 24/7?

Privacy als topprioriteit

Oogje in het zeil is een thuisalarm voor ouderen, ontwikkeld met privacy als uitgangspunt. Zo willen we de behoefte van de kinderen (letterlijk “een oogje in het zeil houden” en weten of alles thuis oké is) en van de ouder (privacy en persoonlijke levenssfeer) op een gebalanceerde manier invullen. Daarom is ervoor gekozen om Oogje in het zeil te laten werken op basis van het energieverbruik van een huishouden, in plaats van met verschillende sensoren door het huis heen.

Middels een klein kastje in de meterkast (de Hello Energiemeter), onzichtbaar gedurende dagelijkse bezigheden, wordt het stroomverbruik geanalyseerd en stellen we het dagelijks leefpatroon vast. Daarvoor gebruiken we slechts geanonimiseerde energiedata, dezelfde die de energieleverancier (zoals Vattenfall of Essent) ontvangt. Hello 24/7 heeft dus geen inzicht in persoonlijke data of concreet gedrag, zoals TV-zenders die op staan of het soort koffie dat wordt gezet.

Tevens hechten wij waarde aan de veiligheid van data. Om dit te waarborgen, sturen wij de data van de Hello Energiemeter versleuteld door. Daarmee weten we zeker dat de data veilig is en blijft.


Hoe snel werkt Oogje in het zeil?

Dé balans tussen privacy en automatische alarmen

Oogje in het zeil is een persoonlijk alarmsysteem, ontwikkeld voor ouderen thuis. Daarbij is privacy het uitgangspunt, om de behoefte van de kinderen (letterlijk “een oogje in het zeil houden” en weten of alles thuis oké is) en van de ouder (privacy en persoonlijke levenssfeer) op een gebalanceerde manier in te vullen. Daarom is ervoor gekozen om Oogje in het zeil te laten werken op basis van het energieverbruik van een huishouden, in plaats van met verschillende sensoren door het huis heen.

Middels het energieverbruik, leren wij het dagelijks leefpatroon kennen. Daarin zijn vaak karakteristieke momenten herkenbaar, zoals ontbijt, koffiedrinken en avondeten. Hoe meer van deze herkenbare momenten er op een dag structureel aanwezig zijn, des te nauwkeuriger Oogje in het zeil werkt. Je kunt zelf de gevoeligheid van Oogje in het zeil instellen via de Hello 24/7 app. Daarmee bepaal je hoe snel en hoe veel meldingen je ontvangt.

In die zin is Oogje in het zeil vergelijkbaar met de spreekwoordelijke buurvrouw, die even door de ramen kijkt of alles wel in orde is. Maar dan 24/7. Oogje in het zeil vormt de ideale aanvulling op de Hello Buddy, vooral wanneer de Buddy niet voor handen is. Een val in huis zou anders vaak pas na dagen opgemerkt worden. Met Oogje in het zeil is dat meestal al binnen een dagdeel. Zo wordt veel onnodig letsel voorkomen.


Wat is er zo bijzonder aan Oogje in het zeil?

Het bijzondere van Oogje in het zeil

Personenalarmering is een begrip dat al sinds de jaren ’90 bestaat in Nederland. Er heeft sindsdien veel ontwikkeling plaatsgevonden, richting systemen die automatisch kunnen alarmeren. Bijvoorbeeld na een val, als je zelf niet meer in de gelegenheid bent om een knop in te drukken en om hulp te vragen.

Al deze ontwikkelingen ten spijt, is daarbij altijd één essentieel onderdeel over het hoofd gezien: de privacy van de ouder. Hedendaagse, automatische systemen maken veelal gebruik van camera’s, bewegingsmelders en deur- en raamsensoren. Zeer nauwkeurig en accuraat, maar met grote impact op de privacy van de bewoner van het huis waarin de sensoren hangen. De kinderen en meldkamer kunnen beweging van stap tot stap volgen.

Oogje in het zeil is ontwikkeld met privacy als uitgangspunt, om de behoefte van de kinderen (letterlijk “een oogje in het zeil houden” en weten of alles thuis oké is) en van de ouder (privacy en persoonlijke levenssfeer) op een gebalanceerde manier in te vullen. Daarom is ervoor gekozen om Oogje in het zeil te laten werken op basis van het energieverbruik van een huishouden, in plaats van met verschillende sensoren door het huis heen.

Middels een klein kastje in de meterkast, onzichtbaar gedurende dagelijkse bezigheden en aangesloten op een onafhankelijke 4G-internetaansluiting van KPN, wordt het stroomverbruik geanalyseerd en stellen we het dagelijks leefpatroon vast. Wijkt het patroon dat we op een dag zien teveel af van het gemiddelde? Dan geven we een seintje aan familie, vrienden en buren. Zo behoudt de ouder privacy en weten de kinderen als hun hulp nodig is.


Is er een internetverbinding nodig bij mijn ouder(s)?

De betrouwbaarheid van het KPN-netwerk

Oogje in het zeil heeft een actieve internetverbinding nodig. Omdat wij vinden dat Oogje in het zeil altijd, overal moet kunnen werken, hebben we een unieke samenwerking met KPN afgesloten. Als er geen internetverbinding voor handen is, of als de verbinding ontoereikend is, kan Oogje in het zeil geleverd worden met een 4G-internetaansluiting van KPN. Zo kunnen we onze dienstverlening garanderen. Je kunt dit bij je bestelling aangeven.

Als er al een internetverbinding bij je ouders aanwezig is, controleer dan even of er ook eentje op de plek zit waar het Oogje in het zeil geplaatst moet worden. Oogje in het zeil heeft namelijk een fysieke internetaansluiting nodig en werkt niet op Wi-Fi.


Moet ik alles zelf installeren?

Eenvoudig zelf te installeren óf door Hello 24/7

De aanschaf van personenalarmering brengt vaak al genoeg keuzes met zich mee, laat staan dat je je zorgen moet maken om een stuk installatie en instructie. Daarom is Oogje in het zeil eenvoudig zelf te installeren. Er is geen complexe configuratie of administratie meer nodig. Dat hebben wij al voor je geregeld.

Laat je Oogje in het zeil liever door ons installeren? Dan kan dat ook. Na het plaatsen van een bestelling neemt onze klantenservice contact met je op, om een installatie-afspraak in te plannen. Doorgaans kan deze afspraak binnen 14 dagen na bestelling gepland worden.


Hoe werkt de betaling?

Betalen op jouw manier

We hebben er rekening mee gehouden dat je op je eigen manier wilt kunnen betalen. Daarom ondersteunen we gangbare betaalmethoden. Zoals iDEAL, creditcard en bankoverschrijving.

Even bellen of Oogje in het zeil bij jou past?

We staan altijd voor je klaar om naar je te luisteren en je te helpen. Je krijgt altijd een eerlijk advies.

  • 085 – 80 85 222
  • +31 (0)6 42571273
  • vragen@hello247.nl

Op werkdagen bereikbaar van 09.00 – 17.00 uur.