Oogje in het zeil alarm-systeem

Hoe kom je te weten of je ouder onwel is geworden? Traditionele personenalarmering, zoals een alarmknop, is dan niet altijd genoeg: je wilt ook een oogje in het zeil houden wanneer de alarmknop niet bij de hand is. Met ons alarmsysteem voor ouderen thuis, Oogje in het zeil, blijf je op de hoogte wanneer het er écht toe doet.

  • Eerste drie maanden gratis bij een jaarabonnement
  • Inclusief installatie aan huis
  • Niet goed, geld terug garantie
  • Maandelijks opzegbaar

Vanaf €29,- per maand

  • Altijd gratis verzending
  • Niet goed geld terug garantie
  • Gemiddelde beoordeling 9,1 / 10

Hoe het werkt

De slimme Hello Energiemeter, die je bij aanschaf van Oogje in het zeil krijgt, meet het energieverbruik bij je ouders thuis. Zo herkent ons persoonlijk alarm voor ouderen het dagelijks leefpatroon en weten we dat alles oké is thuis. Of juist niet. Daarbij kun je denken aan situaties zoals:

  • ’s ochtends niet wakker worden
  • ’s avonds niet naar bed gaan
  • overdag onwel worden of vallen
  • ongewone activiteiten in de nacht, zoals dwalen

De Hello Familyleden krijgen een melding bij een afwijking en kunnen direct contact opnemen.

Standaard meegeleverd

Het Oogje in het zeil alarmsysteem wordt standaard al goed uitgerust geleverd, je krijgt namelijk:

  • De Hello Energiemeter
  • 4G-Internetaansluiting van KPN
  • Automatische herkenning leefpatroon
  • Installatie aan huis
  • Hello 24/7 app, bomvol handige features als chat, bellen en handige diensten voor jou en je familie
  • Onbeperkte meldingen van ons thuisalarm naar familieleden

Het Oogje in het zeil alarmsysteem is eenvoudig te installeren, er is geen configuratie vereist.

Bestel Oogje in het zeil alarmsysteem

Veelgestelde vragen

Welke data stuurt Oogje in het zeil naar Hello 24/7?

Privacy als topprioriteit

Oogje in het zeil is een thuisalarm voor ouderen, ontwikkeld met privacy als uitgangspunt. Zo willen we de behoefte van de kinderen (letterlijk “een oogje in het zeil houden” en weten of alles thuis oké is) en van de ouder (privacy en persoonlijke levenssfeer) op een gebalanceerde manier invullen. Daarom is ervoor gekozen om Oogje in het zeil te laten werken op basis van het energieverbruik van een huishouden, in plaats van met verschillende sensoren door het huis heen.

Middels een klein kastje in de meterkast (de Hello Energiemeter), onzichtbaar gedurende dagelijkse bezigheden en aangesloten op een onafhankelijke 4G-internetaansluiting van KPN, wordt het stroomverbruik geanalyseerd en stellen we het dagelijks leefpatroon vast. Daarvoor gebruiken we slechts geanonimiseerde energiedata, dezelfde die de energieleverancier (zoals Vattenfall of Essent) ontvangt. Hello 24/7 heeft dus geen inzicht in persoonlijke data of concreet gedrag, zoals TV-zenders die op staan of het soort koffie dat wordt gezet.

Tevens hechten wij waarde aan de veiligheid van data. Om dit te waarborgen, sturen wij de data van de Hello Energiemeter dubbel versleuteld door. Zowel de Energiemeter, als de 4G-internetaansluiting van KPN zorgen voor unieke versleuteling van de data. Daarmee weten we zeker dat de data veilig is en blijft.


Hoe snel werkt Oogje in het zeil?

Dé balans tussen privacy en automatische alarmen

Oogje in het zeil is een persoonlijk alarmsysteem, ontwikkeld voor ouderen thuis. Daar is privacy het uitgangspunt, om de behoefte van de kinderen (letterlijk “een oogje in het zeil houden” en weten of alles thuis oké is) en van de ouder (privacy en persoonlijke levenssfeer) op een gebalanceerde manier in te vullen. Daarom is ervoor gekozen om Oogje in het zeil te laten werken op basis van het energieverbruik van een huishouden, in plaats van met verschillende sensoren door het huis heen.

Middels het energieverbruik, leren wij het dagelijks leefpatroon kennen. Daarin zijn vaak karakteristieke momenten herkenbaar, zoals ontbijt, koffiedrinken en avondeten. Hoe meer van deze herkenbare momenten er op een dag structureel aanwezig zijn, des te nauwkeuriger Oogje in het zeil werkt. De snelheid waarmee Oogje in het zeil afwijkingen meldt, varieert van ongeveer 45 minuten tot zes uur. In uitzonderlijke gevallen, of een sterk onregelmatig patroon, kan de meldsnelheid oplopen tot 12 uur.

In die zin is Oogje in het zeil vergelijkbaar met de spreekwoordelijke buurvrouw, die even door de ramen kijkt of alles wel in orde is. Maar dan 24/7. Oogje in het zeil vormt de ideale aanvulling op de Hello Buddy, vooral wanneer de Buddy niet voor handen is. Een val in huis zou anders vaak pas na dagen opgemerkt worden. Met Oogje in het zeil is dat meestal al binnen een dagdeel. Zo wordt veel onnodig letsel voorkomen.


Wat is er zo bijzonder aan Oogje in het zeil?

Het bijzondere van Oogje in het zeil

Personenalarmering is een begrip dat al sinds de jaren ’90 bestaat in Nederland. Er heeft sindsdien veel ontwikkeling plaatsgevonden, richting systemen die automatisch kunnen alarmeren. Bijvoorbeeld na een val, als je zelf niet meer in de gelegenheid bent om een knop in te drukken en om hulp te vragen.

Al deze ontwikkelingen ten spijt, is daarbij altijd één essentieel onderdeel over het hoofd gezien: de privacy van de ouder. Hedendaagse, automatische systemen maken veelal gebruik van camera’s, bewegingsmelders en deur- en raamsensoren. Zeer nauwkeurig en accuraat, maar met grote impact op de privacy van de bewoner van het huis waarin de sensoren hangen. De kinderen en meldkamer kunnen beweging van stap tot stap volgen.

Oogje in het zeil is ontwikkeld met privacy als uitgangspunt, om de behoefte van de kinderen (letterlijk “een oogje in het zeil houden” en weten of alles thuis oké is) en van de ouder (privacy en persoonlijke levenssfeer) op een gebalanceerde manier in te vullen. Daarom is ervoor gekozen om Oogje in het zeil te laten werken op basis van het energieverbruik van een huishouden, in plaats van met verschillende sensoren door het huis heen.

Middels een klein kastje in de meterkast, onzichtbaar gedurende dagelijkse bezigheden en aangesloten op een onafhankelijke 4G-internetaansluiting van KPN, wordt het stroomverbruik geanalyseerd en stellen we het dagelijks leefpatroon vast. Wijkt het patroon dat we op een dag zien teveel af van het gemiddelde? Dan geven we een seintje aan familie, vrienden en buren. Zo behoudt de ouder privacy en weten de kinderen als hun hulp nodig is.


Is er een internetverbinding nodig bij mijn ouder(s)?

De betrouwbaarheid van het KPN-netwerk

Wij vinden dat Oogje in het zeil altijd, overal moet kunnen werken. Ook als er geen internetverbinding voor handen is, of als de verbinding ontoereikend is. Daarom wordt Oogje in het zeil altijd geleverd met een onafhankelijke 4G-internetaansluiting van KPN. Zo kunnen we onze dienstverlening garanderen.

Ook indien er al internet aanwezig is bij je ouder(s), wordt Oogje in het zeil aangesloten op de KPN-verbinding. Het is niet mogelijk om Oogje in het zeil aan te sluiten op een eigen internetverbinding.


Moet ik alles zelf installeren?

Installatie door Hello 24/7

De aanschaf van personenalarmering brengt vaak al genoeg keuzes met zich mee, laat staan dat je je zorgen moet maken om een stuk installatie en instructie. Daarom wordt Oogje in het zeil altijd door Hello 24/7 geïnstalleerd. Er is geen complexe configuratie of administratie meer nodig. Dat hebben wij al voor je geregeld.

Na het plaatsen van een bestelling neemt onze klantenservice contact met je op, om een installatie-afspraak in te plannen. Doorgaans kan deze afspraak uiterlijk binnen 14 dagen na bestelling gepland worden.


Hoe werkt de betaling?

Betalen op jouw manier

We hebben er rekening mee gehouden dat je op je eigen manier wilt kunnen betalen. Daarom ondersteunen we verschillende betaalmethoden, waaronder iDEAL, IBAN (automatische incasso) en Credit card.

De eenmalige bijdrage reken je direct af of wordt binnen enkele dagen afgeschreven van je rekening. De maandelijkse bijdrage zal elke maand automatisch geïncasseerd worden, totdat je het abonnement beëindigt.

Met IBAN is het bijvoorbeeld mogelijk om eenvoudig, in overleg met je dierbare, de afschrijving van zijn of haar rekening te laten lopen. Zo hoef je niet onderling nog te verrekenen.

Even bellen om te bestellen?

Bel of mail ons gerust! Dan plaatsen we de bestelling samen of vertellen we je hoe je kunt bestellen. Je krijgt altijd een eerlijk advies.

  • 085 – 80 85 222
  • vragen@hello247.nl