Personenalarmering: langer veilig thuis. Ook als er iets gebeurt.

Hoe kom je te weten of het goed gaat met je zelfstandig wonende ouder(s)? Je kunt er niet elke dag zijn. Maar wat als ze wat overkomt? Hoe kom je dat dan te weten? Slimme en privacyvriendelijke personenalarmering kan je daarbij helpen. Zo blijf je altijd op de hoogte als het ertoe doet.

Je hebt minder zorgen met slimme, privacy-vriendelijke personenalarmering voor ouderen

Hoe weet je of je vader of moeder is gevallen? Of dat er iets aan de hand is thuis? Zeker nu onze ouders langer dan ooit zelfstandig thuis blijven wonen en we steeds verder weg wonen. Even langsgaan is er niet meer bij. Een persoonlijk alarm voor ouderen is daarom belangrijker dan ooit. Dankzij onze privacyvriendelijke personenalarmering hou je laagdrempelig een oogje in het zeil, zodat je altijd weet als jouw hulp nodig is.

De Hello Buddy

Direct hulp met één druk op de knop

Oogje in het zeil®

Weten of je dierbare(n) oké zijn met onze slimme alarmering

Met Hello 24/7 personenalarmering sta je er nooit alleen voor

De Hello Alarmcentrale staat 24/7 voor je klaar

De nieuwste patroonherkenning en kunstmatige intelligentie (AI)

Gebruiksklaar thuis geleverd of door ons geïnstalleerd

In samenwerking met onze betrouwbare partners

Elk jaar valt één op de drie 65-plussers

Bron: VeiligheidNL

Door er snel bij te zijn, voorkom je erger. Zorg dat je altijd als eerste op de hoogte bent met Hello 24/7

Ervaringen met Hello 24/7 personenalarmering

Een persoonlijk alarm voor ouderen is een belangrijke schakel in langer thuiswonen. Door de extra veiligheid kunnen je ouders zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen. Tegelijkertijd is de precieze reden voor het aanschaffen van personenalarmering voor veel mensen anders. Iedereen heeft een uniek verhaal. Daarom gaan wij in gesprek met gebruikers van Hello 24/7 personenalarmering.    

Henk Rem, 85 jaar

‘Mijn dochters houden zo gelukkig een oogje in het zeil. Dat geeft een prettig en veilig gevoel.’

Petra

‘Mijn moeder doet haar eigen ding, terwijl ik het gevoel heb dat het geregeld is. Dat geeft rust.’

Onze slimme oplossingen

Hello 24/7 helpt ouderen met langer veilig thuis wonen dankzij slimme persoonlijke alarmen. Dat doen we met onze zelflerende energiemeter Oogje in het zeil en met onze handige Buddy alarmknop. Seniorenalarmen waarbij veiligheid, gebruiksgemak en privacy voorop staan. 

Oogje in het zeil®

Altijd weten of je dierbare(n) oké zijn, ook als je even niet kunt bellen

  • Geen gedoe met sensoren in huis: Oogje in het zeil® herkent automatisch het dagelijks leefpatroon op basis van het elektriciteitsverbruik
  • Altijd als eerste op de hoogte: familie en vrienden worden direct geïnformeerd via de app bij een afwijking
  • Gericht op maximale privacy en vrijheid, er zijn geen sensoren of camera’s nodig in huis

Totaal-zekerpakket

Binnen- en buitenshuis altijd hulp beschikbaar voor je dierbare(n)

  • Geen gedoe met sensoren in huis: Oogje in het zeil® herkent automatisch het dagelijks leefpatroon op basis van het elektriciteitsverbruik
  • Altijd als eerste op de hoogte: familie en vrienden worden direct geïnformeerd via de app bij een afwijking
  • Gericht op maximale privacy en vrijheid, er zijn geen sensoren of camera’s nodig in huis
  • Directe alarmeringen dankzij de meegeleverde Hello Buddy: slechts één druk op de knop
  • Inclusief 24/7 Hello Alarmcentrale: altijd bereikbaar bij alarmeringen

Hello Buddy

Direct hulp met één druk op de knop

  • Bij nood of acute hulp met één druk op de alarmknop contact met de Hello Alarmcentrale
  • De Hello Alarmcentrale staat 24/7 stand-by om te helpen

Veelgestelde vragen

Wat is personenalarmering?

Wat is personenalarmering?

De term “personenalarmering” is een verzamelnaam voor systemen waarmee je bij een noodgeval (snel) hulp kunt inschakelen. Er zijn verschillende soorten systemen, namelijk handmatige en automatische. Deze kunnen in en rondom het huis worden ingezet of onderweg.

De handmatige systemen, waaronder een paniekknop zoals de Hello Buddy, vereisen een actieve handeling om hulp in te schakelen. Door middel van het drukken op de SOS-knop, wordt er contact opgenomen met de Hello Alarmcentrale. Daar staan centralisten klaar, die de oproep beantwoorden en hulp inschakelen. Die hulp kan bestaan uit familie, vrienden of buren, of uit de hulpdiensten.

Automatische systemen, waaronder het Oogje in het zeil, analyseren dagelijkse leefpatronen. Bij afwijkingen van deze patronen, wordt er automatisch een melding gemaakt naar familie, vrienden of buren. Veel systemen maken gebruik van sensoren in huis, zoals bewegingsmelders en deurmagneten. Het Oogje in het zeil is specifiek gericht op privacy van je dierbare(n) en kijkt enkel naar het stroomverbruik. Oogje in het zeil is daarom niet zichtbaar in huis, wel zo’n prettig idee.


Is de Hello 24/7 personenalarmering binnen- en buitenshuis te gebruiken?

Binnen- en buitenshuis bruikbaar

De personenalarmering van Hello 24/7 is gericht op binnen- en buitenshuis. De combinatie van de Hello Buddy en het Oogje in het zeil, vervat in het Totaal-zekerpakket, maken een vrij en zorgeloos bestaan mogelijk.

Je neemt de Hello Buddy namelijk eenvoudig mee op stap. De handzame paniekknop past in elke broekzak, jas of tas. Ook zijn er handige accessoires beschikbaar, zoals een polsband of een broekriemclip. De Hello Buddy werkt op een onafhankelijk telefoonnetwerk, in heel Europa. Zowel binnen- als buitenshuis is er altijd iemand dichtbij.

Het Oogje in het zeil is specifiek gericht op de thuissituatie en wordt aangebracht in de meterkast. Zo hoef je thuis niet altijd de Hello Buddy bij je te dragen, om toch hulp te krijgen als er een keer écht iets is. We zien Oogje in het zeil ook wel als de “buurvrouw van vroeger”, maar dan 24/7.


Wat is er zo bijzonder aan Oogje in het zeil?

Het bijzondere van Oogje in het zeil

Personenalarmering is een begrip dat al sinds de jaren ’90 bestaat in Nederland. Er heeft sindsdien veel ontwikkeling plaatsgevonden, richting systemen die automatisch kunnen alarmeren. Bijvoorbeeld na een val, als je zelf niet meer in de gelegenheid bent om een knop in te drukken en om hulp te vragen.

Al deze ontwikkelingen ten spijt, is daarbij altijd één essentieel onderdeel over het hoofd gezien: de privacy van de ouder. Hedendaagse, automatische systemen maken veelal gebruik van camera’s, bewegingsmelders en deur- en raamsensoren. Zeer nauwkeurig en accuraat, maar met grote impact op de privacy van de bewoner van het huis waarin de sensoren hangen. De kinderen en meldkamer kunnen beweging van stap tot stap volgen.

Oogje in het zeil is ontwikkeld met privacy als uitgangspunt, om de behoefte van de kinderen (letterlijk “een oogje in het zeil houden” en weten of alles thuis oké is) en van de ouder (privacy en persoonlijke levenssfeer) op een gebalanceerde manier in te vullen. Daarom is ervoor gekozen om Oogje in het zeil te laten werken op basis van het energieverbruik van een huishouden, in plaats van met verschillende sensoren door het huis heen.

Middels een klein kastje in de meterkast, onzichtbaar gedurende dagelijkse bezigheden en aangesloten op een onafhankelijke 4G-internetaansluiting van KPN, wordt het stroomverbruik geanalyseerd en stellen we het dagelijks leefpatroon vast. Wijkt het patroon dat we op een dag zien teveel af van het gemiddelde? Dan geven we een seintje aan familie, vrienden en buren. Zo behoudt de ouder privacy en weten de kinderen als hun hulp nodig is.


Wat kost de personenalarmering?

De kosten van Hello 24/7 personenalarmering

Wij vinden dat personenalarmering beschikbaar moet zijn voor zoveel mogelijk mensen. Daarbij staan goede service, kwaliteit en hoogwaardige dienstverlening voor ons centraal. Je moet ervan op aan kunnen dat de personenalarmering werkt en dat onze centralisten weten hoe ze moeten handelen. Daarom sluit je onze personenalarmering af voor een Hello Family, waarin je ouder(s) zitten. Zo kun je de kosten met elkaar als familie delen, indien gewenst.

De instapprijzen voor onze personenalarmering bedragen €29,- per maand voor een jaarabonnement, met een eenmalige bijdrage van €159,-. Hiervan krijg je na afloop een deel terug, als je de apparatuur weer aan ons retourneert.

Er bestaan verschillende mogelijkheden in Nederland voor tegemoetkoming bij de aanschaf van personenalarmering. De belangrijkste zijn:

  • Door een zorgverzekeraar, als de aanschaf voortkomt uit medische redenen
  • Vanuit een aanvullende verzekering, als dit gedekt wordt door je polis
  • Als aftrekpost op je belastingaangifte, lees hierover meer op de website van de Belastingdienst
  • Door de gemeente vanuit de WMO, dit kan per gemeente verschillen


Moet ik alles zelf installeren?

Installatie en instructie

De aanschaf van personenalarmering brengt vaak al genoeg keuzes met zich mee, laat staan dat je je zorgen moet maken om een stuk installatie en instructie. Daarom is alle personenalarmering van Hello 24/7 direct uit de doos bruikbaar. Er is geen complexe configuratie of administratie meer nodig. Dat hebben wij al voor je geregeld.

Je kunt de Hello Buddy direct uit de doos aanzetten en in gebruik nemen. Maak gerust een testoproep, geef duidelijk aan dat het een test betreft. In de doos tref je een uitgebreide handleiding, maar we komen ook graag langs om het allemaal rustig uit te leggen. Geef dat aan bij je bestelling, of bel achteraf onze klantenservice (085 80 85 222) met het verzoek.

Ons Oogje in het zeil wordt altijd geïnstalleerd door een van onze Hello 24/7 professionals. Dat hoef je dus niet zelf te doen. Na het plaatsen van een bestelling neemt onze klantenservice contact met je op, om een installatie-afspraak in te plannen. Doorgaans kan deze afspraak binnen uiterlijk 14 dagen na bestelling gepland worden.