Hulp nodig thuis na het ziekenhuis?

Albert Schweitzer en Hello 24/7 zijn opzoek naar families

De inschrijvingen voor het Hello Albert Schweitzer project zijn helaas gesloten.

Doe mee met de pilot

Wij zijn opzoek naar 40 families

Hello 24/7 en het Albert Schweiter ziekenhuis gaan samen met InnovationQuarter en Gemeente Dordrecht de nazorg voor (ex-)patiënten van het ziekenhuis te verbeteren. In deze pilot onderzoeken we hoe we daar het slimme en moderne platform van Hello 24/7 voor kunnen inzetten.


We zijn op zoek naar 40 families die hieraan willen meedoen. Gedurende zes maanden zal je vanuit Hello 24/7 op maat gemaakte ondersteuning ontvangen, zodat jij, je vader of moeder sneller en beter herstelt. Ook zal het hiermee gemakkelijker zijn voor familie, vrienden en buren om bij te dragen aan dit herstel.

Wat kan je van ons verwachten in deze pilot

Veelgestelde vragen

Ik ben jong of oud, kan ik ook meedoen?

Iedereen is welkom

Deze pilot is speciaal bedoeld voor iedereen die net uit het Albert Schweitzer ziekenhuis ontslagen is en langdurig extra hulp nodig heeft in huis.

Hello 24/7 en het Albert Schweitzer ziekenhuis willen je zo goed mogelijk bijstaan na je ziekenhuisopname door middel van maaltijden, huishoudelijke hulp en personenalarmering. Samen zullen wij kijken wat er bij jouw situatie en sociaal netwerk past.


Van welke hulp kan ik gebruikmaken in deze pilot?

Op maat gemaakte support voor jou of je ouder(s)

Gedurende de looptijd van de pilot, een half jaar, bestaat de support uit de volgende onderdelen:

  • De Hello 24/7 app, inclusief persoonlijke hulp om een sociaal netwerk op te bouwen
  • Zes keer een maaltijdbox
  • Zes keer hulp in huis en praktische support
  • Een Hello Buddy alarmknop
  • Oogje in het zeil alarmsysteem

De exacte support die je van ons ontvangt binnen de pilot, is afhankelijk van jouw situatie. Deze nemen we persoonlijk met je door en zo stellen we vast welke hulp je van ons kunt verwachten. Zo weet je zeker dat de pilot ook voor jou maximaal behulpzaam is.


Wat gebeurt er als ik mij inschrijf?

Een duidelijk stappenplan

Als je je inschrijft voor de pilot, dan lopen we samen de volgende stappen door:

  1. Je schrijft je in via de website (aanmeldformulier) of telefonisch via 085 80 85 222
  2. Jouw aanmelding wordt door één van onze medewerkers geregistreerd
  3. Je ontvangt binnen twee weken bericht van ons of je kunt deelnemen aan de pilot, dit is afhankelijk van het aantal inschrijvingen (er zijn in totaal 40 plekken)
  4. Als je bericht ontvangt dat je kunt meedoen, dan nemen we telefonisch contact met je op voor een intakegesprek
  5. Na het intakegesprek wordt jouw persoonlijke hulp geregeld en georganiseerd
  6. De pilot loopt zes maanden, daarna nemen we weer contact met je op
  7. Gedurende de pilot kan het zijn dat we je af en toe om feedback vragen

Ik ga over een paar weken het ziekenhuis in voor een operatie. Kan ik me alvast inschrijven?

Wij staan voor je klaar

Als je al weet wanneer je opname/operatie is kun je je al inschrijven voor de pilot. We nemen altijd contact met je op. Geef dan aan dat je je alvast inschrijft en wanneer de opname/operatie gepland staat, dan houden we daar rekening mee. Onze medewerkers kunnen je vertellen of het dan mogelijk is om mee te doen aan deze pilot.


Als ik meer hulp nodig heb dan in de pilot zit, kan dat dan?

Neem contact met ons op

Voor elke deelnemer wordt een persoonlijk plan samengesteld, met daarin de hoeveelheid hulp die nodig is. Daarbij hebben we bepaalde uitgangspunten gehanteerd binnen het project. We zullen zoveel mogelijk kijken om hier een persoonlijke benadering in te hanteren. Het kan echter zo zijn dat als je meer hulp nodig hebt dan er standaard in de pilot begroot is, dat hier een eigen bijdrage tegenover staat.

Mocht deze situatie zich voordoen, neem dan contact met ons op. Er zullen nooit kosten in rekening worden gebracht binnen het standaardpakket van de pilot. Ook zonder jouw medeweten als er meer hulp nodig is, worden er geen kosten in rekening gebracht.


Wat gebeurt er na de proefperiode?

Je zit nergens aan vast

Na de pilotfase van zes maanden, waarin je gebruik kunt maken van de diensten en personenalarmering, kan je zelf bepalen of je het gebruik wilt voortzetten of niet. Er is geen verplichting om door te gaan.

Na de pilotperiode nemen we contact met je op om je ervaringen te peilen. We zijn erg benieuwd wat je ervaring is en hoe we je hebben geholpen in de pilot.

De maaltijden en huishoudelijke hulp houdt automatisch op. Na de pilot kun je ervoor kiezen om via onze website of de app gebruik te maken van maaltijden en hulp in huis. Ook het gebruik van de personenalarmering kan je eenvoudig voortzetten. We spreken dit aan het einde van de pilotperiode met je door, waarbij we ook een interessant verlengingsaanbod voor je klaar hebben liggen.

Alvast aan de slag? Download onze app en start jouw eigen sociale netwerk voor je vader, moeder of dierbare

Met de Hello 24/7 app organiseer je eenvoudig je eigen sociale netwerk. Zodat je dichtbij je dierbaren bent, ook als ze hulpbehoevend zijn. Daarbij nodig je eenvoudig familie, vrienden en buren uit. Want zorgen doe je samen.

Vragen over het project? Of gewoon even bellen?

Wij beantwoorden graag al je vragen.

Op werkdagen bereikbaar van 09.00 – 17.00 uur.